נשימה לנשמה

נשימה

נשימה לנשמה

כבר תקופה ארוכה שאני מקבלת  מנשים בגילאים שונים פניות מרובות על תחושת שחיקה, הצטברות של לחצים וכאבים פיזיים. 

שחיקה מונח שמסתובב כאילו יש פתרון מהיר.

שחיקה היא מתישה והרסנית, לא משהו שאפשר לפתור בעזרת תנומה ארוכה, אמבטיית בועות או אפילו יום חופש.

איך מרגישה שחיקה?

לשחיקה יש הגדרה פשוטה. אלו ההשפעות המצטברות של מתח שנבנה לאורך זמן ללא זמן להתאושש.

יתכן כי תגיע עם תחושות של עייפות תמידית. אך התסמינים השכיחים כוללים גם חרדה, נדודי שינה, ירידה בתפקוד המערכת החיסונית, כאבי ראש ובעיות עיכול. אפילו להרגיש מדוכא ולאבד תחושת שמחה או התלהבות מהחיים.

הכל מרגיש יותר מידי!

למרות שסטרס בעבודה הוא אולי הגורם השכיח ביותר, שחיקה יכולה להיגרם גם עקב טיפול, בעיות משפחתיות, מצוקות בריאותיות או כל סוג של לחץ כרוני, גם פרפקציוניזם עלול להוסיף.

לא נשכח את ההשפעה של המהפך החברתי, הפוליטי והבריאותי בשנה האחרונה יצרה משיכה נוספת .

אז מה לעשות כאשר השחיקה מגיעה?

רוב הפעמים אנחנו בכלל לא מודעים למצב הזה, ברגע שנפנה את הזרקור על הדבר  נוכל להתחיל  לעבוד.

התמודדות עם שחיקה דורשת ממך לתת לעצמך אישור לרדת מההגה ולאפשר זמן להתאוששות.

ביצוע שיטות מיינדפולנס כמו יוגה זה כלי יעיל  לעבודה פנימית אינטסיבית בעלת השפעות חיוביות לטווח הרחוק.

כיצד יוגה יכולה לעזור?

בעוד שהיום יש אסטרטגיות וגישות רבות ושונות לטיפול בשחיקה, ליוגה ולמדיטציה יש מקום חשוב בארגז הכלים. יוגה, אחרי הכל, היא מיינדפולנס בתנועה. “מיינדפולנס היא דרך להיות נוכחת יותר ברגע זה, ומעניקה לך את הכישורים והכלים להתמודד עם מחשבות ורגשות בצורה בריאה ושקולה יותר“.

על ידי קידום הרפיה ויצירת תחושת שיקום, יוגה יכולה להפחית את תסמיני השחיקה לנער תחושת כהות ואולי למנוע זאת.

לנשום את השחיקה

השקעה של כמה דקות בכל יום בתרגול האיבר הרביעי של היוגה, פראניאמה (טכניקות נשימה) יכולה להביא לשיפור ניכר בהרגשה שלך. 

הפראנה מוגדרת ככוח חיים, האנרגיה שמניעה אותנו. ביצוע תרגולי פראניאמה מעת לעת במהלך היום עשוי לסייע בהגברת האנרגיה שלך וסילוק פסולת מהגוף (פסולת מנטלית של לחץ, חרדה, עצלות ..)

הזזת הנשימה בגופך והכוונתה למקומות שעלולים להרגיש מתוחים יכולים לסייע לגוף, לנפש, ללב ולרוח שלך להיפתח, לרכך ולחזק את עצמנו.

תייצרי לעצמך טקס קצר בבוקר, יש טכניקות נשימה מעולות.

פה נתחיל מהבסיסית-  טכניקת הכרת הנשימה:

בשביל להתחיל לעבוד עם הנשימה עלינו קודם כל להכיר  בה, ללא שיפוטיות  או דרישות.

אפשר לעבור למצב שכיבה או לשבת בשיכול רגליים, גב ארוך וחזה פתוח. 

נשלב את אצבעות הידיים, נעצום את העיניים ונתחיל לעקוב אחרי הקצב שלה, האורך שלה, מבלי לשנות דבר.

ננסה להבחין בהתרוממות של הבטן בזמן השאיפה  ובאיסוף שלה בזמן הנשיפה.

את התרגול הזה מומלץ לעשות במשך  3-7 דקות ולנסות לעקוב אחרי השינויים שמתרחשים בנשימה.

נבחין אולי משהו משתנה, באורך ובקצב , האם הנשימה שטחית?  או  עמוקה יותר ומגיעה מהסרעפת?

אין תשובה  נכונה, רק התבוננות.

למי שלא הכירה היוגה היא הרבה מתרגול פיזי לא מעט שיתפתי על איבריי היוגה שמייצרים תפקוד שלם.

ניגע בהם בכתבות הבאות.

אני מזמינה אותך להצטרף אלינו,

להתחזק מנטלית ופיזית.

לתת לעצמך את הממתנה הכי טובה, להשקיע בעצמך זמן.

אני מאמינה בך.

הילה.

⇒ קראי גם על סדנת יסודות ביוגה | אשמח אם תצרי איתי קשר לפרטים נוספים ⇐

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

נשימה
בלוג

נשימה לנשמה

נשימה לנשמה כבר תקופה ארוכה שאני מקבלת  מנשים בגילאים שונים פניות מרובות על תחושת שחיקה, הצטברות של לחצים וכאבים פיזיים.  שחיקה – מונח שמסתובב כאילו

Call Now Button

רוצים לדבר?

השאירו פרטים ואחזור בהקדם

דילוג לתוכן