המדריך ליוגיסט המתחיל

המדריך ליוגיסט המתחיל

המדריך ליוגיסט המתחיל - הבדלים בין סוגי תרגולי היוגה:

אשטנגה יוגה

היא אחת השיטות הפופולריות ביותר בקרב מתרגלי היוגה ברחבי העולם. היא מזוהה עם רצפים קבועים בעלות עצימות עולה והיא נחשבת לשיטה דינאמית, בעיקר בשל מעברים מהירים בין תנוחות שונות. לרבים אשטנגה ויניאסה יוגה היא דרך חיים.

מילולית התרגום של ‘אשטנגה’ היא שמונה והכוונה היא לכלול את שמונת אברי היוגה, את המרכיבים המרכזיים של היוגה כפי שהגדיר פטנג’לי ביוגה סוטרה (אסאנות, נשימה, ריכוז ועוד).

האשטנגה יוגה מתאימה לאלו המחפשים תרגול מאוד דינמי ואינטנסיבי, חזרתי, קבוע ותובעני פיזית.

ויניאסה יוגה

ויניאסה יוגה שמה דגש על תנועתיות ורצף. האימון מחובר לקצב הנשימה ומתבצע בזרימה, כאשר המעברים בין התנוחות יכולים להיות מהירים או איטיים. ישנו גיוון רב של תנוחות בתוך שיעור ויניאסה יוגה וחיפוש מתמיד אחר תנועות ומעברים חדשים.

שיטה זו מתאימה לתלמידים הרוצים לחוות תרגול פיזי עוצמתי בעל מקורות יוגיים אמיתיים אבל גם מעוניינים תרגול מגוון ומשתנה.

יוגה להריון ולאחר לידה

תרגול יוגה בהריון לאחר הלידה תומך ומלווה את האישה בשינויים הגופניים והנפשיים שהאישה עוברת.

תשומת הלב שלנו היא לנשימה ולתחושות, תרגול בשלב הזה מומלץ במיוחד כדי לקבל כלים להתמודדות עם מגוון התופעות הנלוות בדגש על – חיזוק הגב ושרירי רצפת האגן.

יוגה רכה

תשומת לב ודגש על הרפיה, נשימה זורמת וארוכה, תרגול קשוב ורכות של מפרקים. בשיעורים אלה מבוצעות תנוחות בסיסיות שיחד עם מודעות ונשימה מובילות את המתאמן לעבר הפגת מתח, שחרור ורכות.

פאוור יוגה

הינה שיטה אינטנסיבית בעלת רצפים מגוונים ומשתנים.בתרגול זזים מהר ויש גיוון והתחדשות ברצפים שמעניקים כוח, גמישות ושיווי משקל.
השיטה הזאת מערבית ופותחה  פותחה על ידי מספר מורים שחקרו והעמיקו בטכניקת בניית הרצפים כך שנשמרו העקרונות המסורתיים יחד עם חידוש.

בשיטה יש דגש רב על נשימה נכונה עקב חזרתיות של אסנות וכדי למנוע עייפות ולהחזיק באותה עצימות לאורך כל התרגול.

השיטה מתאימה למי שאוהבים תרגול חזק, דינמי ומחפשים יצירתיות וגיוון ועדיין להשתמש בנשימה יוגית נכונה ובריאה.

רוקט יוגה

מקורה של הרוקט-באשטנגה יוגה, בתחילת שנות ה90 בסן פרנסיסקו. השיטה פותחה על-ידי לארי שולץ, תלמיד ותיק של פטהאבי ג’ויס (מייסד האשטנגה יוגה).

הסגנון מאופיין באסנות מאתגרות מסדרות אשטנגה מתקדמות.

התרגול נעשה בקצב מהיר ודניאמיות גובה, מזוהה עם מעברים מאתגרים בין התנוחות.

קראו גם מהי היוגה? ⇐
אשמח עם תצרי איתי קשר למידע נוסף ⇐

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

נשימה
בלוג

נשימה לנשמה

נשימה לנשמה כבר תקופה ארוכה שאני מקבלת  מנשים בגילאים שונים פניות מרובות על תחושת שחיקה, הצטברות של לחצים וכאבים פיזיים.  שחיקה – מונח שמסתובב כאילו

Call Now Button

רוצים לדבר?

השאירו פרטים ואחזור בהקדם

דילוג לתוכן